INK Vila Cruzeiro

Hoe ziet je leven er uit als je leeft in de favela Vila Cruzeiro in Rio de Janeiro?

Als er iedere dag de mogelijkheid bestaat dat er een bendeoorlog aan de gang is?

De politie zwaar gewapend komt binnenvallen omdat ze iemand willen arresteren?

Als je honger hebt, omdat je moeder niet genoeg geld verdiend en je vader doodgeschoten is?

Ga je drugs gebruiken om de honger niet te hoeven voelen?

Of breng je dat pakketje weg voor wat geld?

Als je uit verveling de spanning bij de bende opzoekt?

We kunnen het ons gelukkig niet voorstellen.

Wel denken we dat er een alternatief geboden moet worden en dat doet INK, een stichting die voetbal gebruikt tegen de verveling.De trainers gebruiken hun eigen ervaringen om na de training te praten met de kinderen en ze daardoor weg te houden bij de bendes. Ze sterker te maken, zelfvertrouwen te geven, waardoor ze tegen de juiste dingen NEE zeggen.

Fabio en Tota, hebben in hun club ongeveer 40 kinderen zitten, waarvan 5 meisjes.

Ze voetballen op een voetbalveld zonder gras. Het is er stoffig en vaak heet. Maar ze genieten van het spel en dromen van een toekomst als profvoetballer

Voor 120 euro per jaar kan een kind deelnemen in dit project. Help ons deze kinderen te helpen.

Studiefonds voor kinderen uit de favela's van Rio De Janeiro

Als je een betere toekomst op wilt bouwen is het belangrijk om een goede opleiding te volgen.

De openbare scholen in Brazilië zijn voor iedereen toegankelijk en je kunt als je arm bent een bolsa da familiá aanvragen. Dan krijgt de familie geld als je naar school gaat. Een idee van president Lula , helaas zijn er meer aanvragen dan het beschikbare geld. Dus moeten kinderen vaak werken om het gezin mee te kunnen onderhouden. Bij een privéschool kun je inschrijven voor een test, waarmee je kortingen kunt krijgen op het schoolgeld. Bij de inschrijving voor de test heb je naast 2 foto’s, een inschrijvingsbewijs van je huidige school en een kilo niet bederfelijke levensmiddelen (rijst, bonen, suiker) Je krijgt 10 % korting als op je laatste rapport een voldoende staat voor Portugees én voor wiskunde.

Als je slaagt voor de test, is hoe hoger je cijfer, hoe hoger de korting.

Korting 20 % bij een 7

Korting 30 % bij een 8

Korting 50 % bij een 9

Korting 100 % bij een 10

Als je voor de 10e betaalt, is de prijs lager.

Er zijn nog wat kosten als schoolverzekering, boeken, schooluniform, rugzak, sportbroek en sokken, pennen, potloden en schriften

Dat betekent dat de meeste leerlingen voor een 50 euro per maand naar een privéschool kunnen.

Enkele van onze sponsoren stort elke maand een bijdrage in dit studiepotje. Lucas Mendes is de eerste jongen die gebruik gaat maken van deze kans.

Hopelijk volgen er vele na hem.

PROJECTEN